Қазақстан Республикасының астанасына жақын орналасқан Қосшы қаласы соңғы жылдары өсу мен дамудың айтарлықтай қарқынын көрсетіп келеді. Ресми мәліметтерге сәйкес, 1999 жылы қала халқы шамамен 1700 адамды құрады, ал 2023 жылдың басында 50 мыңнан асты. Осы өсімнің нәтижесінде және әкімшілік мәртебесінің өзгеруіне байланысты Қосшы аумақтарды, инфрақұрылымды және әлеуметтік саланы дамыту үшін қосымша мүмкіндіктер алды.

Мақаланың мазмұны
- Инженерлік-геологиялық жағдайлар және климат;
- Қала құрылысын дамыту перспективалары;
- Әлеуметтік-экономикалық әлеует және қалалық ортаны дамыту;
- Өнеркәсіптік әлеует және көліктік-логистикалық инфрақұрылымды дамыту;
- Бас жоспарды іске асыру қорытындыларын және жылжымайтын мүлік нарығына қатысушылар үшін перспективаларды жинақтау.
Инженерлік-геологиялық жағдайлар және климат
Қосшы қаласының Бас жоспарында қала құрылысы қызметіне және осы аумақта тұрудың жайлылығына әсер ететін табиғи және геологиялық факторларға ерекше назар аударылған. Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2025 жылғы 11 ақпандағы № 60 қаулысымен бекітілген құжат шеңберінде климат, рельеф, топырақтың жай-күйі, су ресурстары, сондай-ақ қоршаған ортаның болашақ құрылыс пен инфрақұрылым объектілеріне теріс әсерін болғызбау жөніндегі шаралар егжей-тегжейлі қаралды.
Климат және маусымдық ерекшеліктер
Бас жоспардың материалдарына сәйкес, Қосшы қаласының аумағы өткір континенталдылықпен сипатталатын I-В климаттық шағын ауданына жатады. Қыс ұзақ (қарашадан наурызға дейін), тұрақты қар жамылғысы, қатты жел мен боран. Ең суық айдың (қаңтардың) орташа температурасы -15°C шамасында, ал жазда (шілдеде) ол +20...+21°C дейін жетуі мүмкін. Мұндай айырмашылықтар ғимараттарды жылудан қорғауға, сенімді жылыту жүйесіне және ғимараттарды желден қорғауға жоғары талаптарды талап етеді.
Жазда атмосфералық ылғалдың жетіспеушілігі маңызды фактор болып табылады, бұл жауын-шашынның салыстырмалы түрде төмен болуына және буланудың жоғарылауына әкеледі. Көктем мезгілінде жер үсті суларының негізгі көзі су тасқынын құрайтын еріген қар суы болып табылады. Аймақтағы жауын-шашын (әсіресе жаз айларында) әдетте ағынның жалпы көлеміне әсер етпейді және тез буланып кетеді. Осыған байланысты бас жоспарда су тасқыны мен болашақ құрылыс аудандарында артық ылғалдың жиналуын болдырмау үшін су бұру жүйелеріне және жер асты суларының деңгейін бақылауға ерекше назар аудару ұсынылады.
Жазда атмосфералық ылғалдың жетіспеушілігі маңызды фактор болып табылады, бұл жауын-шашынның салыстырмалы түрде төмен болуына және буланудың жоғарылауына әкеледі. Көктем мезгілінде жер үсті суларының негізгі көзі су тасқынын құрайтын еріген қар суы болып табылады. Аймақтағы жауын-шашын (әсіресе жаз айларында) әдетте ағынның жалпы көлеміне әсер етпейді және тез буланып кетеді. Осыған байланысты бас жоспарда су тасқыны мен болашақ құрылыс аудандарында артық ылғалдың жиналуын болдырмау үшін су бұру жүйелеріне және жер асты суларының деңгейін бақылауға ерекше назар аудару ұсынылады.

Аумақтың рельефі мен ерекшеліктері
Қосшы қаласының ең көп таралған жер бедері-делювиалды-пролювиалды жазықтар, сондай-ақ өзендер мен бұлақтардың аллювиалды жазықтары. Рельефтің жалпы биіктігі әр түрлі, бірақ теңіз деңгейінен орта есеппен 360-370 метрге жетеді. Жобалық материалдарға сәйкес, аумақ өзен арнасына қарай шығыстан батысқа қарай тегіс еңіске ие, бұл құрылыс кезінде тасқын және жаңбыр суларын бұру бойынша қосымша шараларды қажет етуі мүмкін. Жер бедерінің орналасуының бұл ерекшелігі көше-жол желісін қалыптастыру, іргетастар мен жерасты коммуникацияларын жобалау кезінде ескеріледі.
Гидрографиялық жағдайлар
Ауданның сумен қамтамасыз етілуінде Сарқырама өзені, сондай – ақ Нұра-Есіл каналы маңызды рөл атқарады. Қосшының оңтүстік бөлігінде шамамен 1800 метр қашықтықта Нұра өзені ағып, аймақтың сумен жабдықтау жүйесін қамтамасыз етеді. Ағынның көктемгі сипатын ескере отырып, Бас жоспарды жобалаушылар резервтік сыйымдылықтарды, инженерлік қорғаныс құрылыстарын және дренаж жүйесін құруды қоса алғанда, осы су желісін ұтымды пайдалану жөніндегі шараларды көздеді. Бұл схема инфрақұрылымның тұрақтылығын арттырады және қаланы техникалық сумен қамтамасыз етеді, сонымен бірге көктемде су басу қаупін азайтады.
Инженерлік-геологиялық аспектілері
Инженерлік геология тұрғысынан Қосшы қаласының және оған іргелес жерлердің бүкіл ауданы аллювиалды шөгінділердің Сулы горизонттарының таралу аймағында орналасқан. Жер асты суларының тереңдігі 1,7-ден 5,4 метрге дейін өзгеруі мүмкін, бұл құрылысты бастамас бұрын егжей-тегжейлі инженерлік-геологиялық зерттеулерді қажет етеді. Мамандар ескеруі керек:
Сонымен қатар, Бас жоспарда ғимараттарды жобалау кезінде жел эрозиясынан, шөгінділерден және басқа да жағымсыз процестерден қорғау бойынша шаралар кешенін қарастыру қажет екендігі көрсетілген. Ғимараттардың сенімді жылу оқшаулауына және желдің басым бағыттарын ескеретін жоспарлау шешіміне ерекше назар аудару ұсынылады.
- Ғимараттардың іргетасына жоғары жер асты суларының ықтимал су тасқыны және теріс әсері;
- Инженерлік желілердің тозуын тездететін топырақтың коррозиялық белсенділігі;
- Материалдарды таңдауға және іргетас салу әдістеріне әсер ететін топырақтың тұздануы.
Сонымен қатар, Бас жоспарда ғимараттарды жобалау кезінде жел эрозиясынан, шөгінділерден және басқа да жағымсыз процестерден қорғау бойынша шаралар кешенін қарастыру қажет екендігі көрсетілген. Ғимараттардың сенімді жылу оқшаулауына және желдің басым бағыттарын ескеретін жоспарлау шешіміне ерекше назар аудару ұсынылады.

Экологиялық шаралар және санитарлық-қорғау аймақтары
Халық санының қарқынды өсуі және өнеркәсіптік аймақтардың дамуы экология мәселелеріне көбірек көңіл бөлуді білдіреді. Бас жоспарды әзірлеушілер көгалдандыруға және қолайлы ортаны сақтауға баса назар аударады. Ұсынылған шаралардың ішінде:
Жоғарыда аталған барлық шаралар қалалық ортаның тұрақты дамуын қолдауға және тұрақты тұрғындар мен келушілер үшін қолайлы жағдайларды қамтамасыз етуге бағытталған.
- Шаң мен парниктік газдарды азайту үшін жасыл аймақтар мен саябақтарды бөлу;
- Өнеркәсіптік және қойма объектілерінен ластаушы заттардың шығарылуын бақылау;
- Заманауи оқшаулау әдістерін, желдету жүйелерін және ағынды суларды тазарту жүйелерін пайдалануды қоса алғанда, энергияны үнемдейтін және экологиялық таза құрылысқа назар аудару;
- Ірі кәсіпорындардың айналасында санитарлық-қорғау аймақтарын ұйымдастыру.
Жоғарыда аталған барлық шаралар қалалық ортаның тұрақты дамуын қолдауға және тұрақты тұрғындар мен келушілер үшін қолайлы жағдайларды қамтамасыз етуге бағытталған.

Жер учаскесін таңдау: сатып алушылар үшін негізгі аспектілер
Аумақтың климаттық, геологиялық және экологиялық ерекшеліктері туралы ақпарат құрылыс учаскесін немесе инвестицияларды сатып алуды жоспарлаған кез келген адам үшін маңызды. Қосшы қаласы елордаға жақын орналасуына және инфрақұрылымның белсенді дамуына байланысты айтарлықтай әлеуетке ие, алайда нақты табиғи факторлардың болуы белгілі бір талаптарды талап етеді:
"LANDJER" компаниясы инженерлік-геологиялық жағдайларды ескере отырып, учаскелерді іріктеуге жәрдем көрсетеді және инженерлік желілерді қосу мәселелері бойынша кеңес береді. Ипотека, Зейнетақы жинақтарын пайдалану және бөліп төлеуді қоса алғанда, төлемнің икемді нысандары қарастырылған. Бұл сатып алушыларға жер учаскесін оңтайлы таңдауға ғана емес, сонымен қатар одан әрі құрылыстың сенімді негізін қалауға мүмкіндік береді.
Осылайша, Қосшы қаласының Бас жоспарында аумақтың қауіпсіз, жоспарлы және экологиялық жауапты дамуына ықпал ететін табиғи-климаттық және инженерлік параметрлердің кең ауқымы ескерілген. Мақаланың келесі бөлімінде Жұмыспен қамту, өнеркәсіптік және коммерциялық өсу мәселелерін, сондай-ақ кәсіпкерлік қызмет үшін перспективаларды қоса алғанда, қаланың экономикалық және әлеуметтік әлеуеті қаралатын болады.
- Үй жобасын дайындау кезінде құрылымдардың жылу сипаттамаларына, аязға және желге төзімді материалдарды таңдауға назар аудару керек;
- Маусымдық су басу мүмкіндігін алдын ала ескеріп, іргетастың су өткізбейтіндігін арттыру бойынша шаралар қабылдау қажет;
- Топырақ сапасына үздіксіз мониторинг жүргізу ұсынылады, әсіресе жер асты сулары жоғары жерлерде объектілерді салу кезінде.
"LANDJER" компаниясы инженерлік-геологиялық жағдайларды ескере отырып, учаскелерді іріктеуге жәрдем көрсетеді және инженерлік желілерді қосу мәселелері бойынша кеңес береді. Ипотека, Зейнетақы жинақтарын пайдалану және бөліп төлеуді қоса алғанда, төлемнің икемді нысандары қарастырылған. Бұл сатып алушыларға жер учаскесін оңтайлы таңдауға ғана емес, сонымен қатар одан әрі құрылыстың сенімді негізін қалауға мүмкіндік береді.
Осылайша, Қосшы қаласының Бас жоспарында аумақтың қауіпсіз, жоспарлы және экологиялық жауапты дамуына ықпал ететін табиғи-климаттық және инженерлік параметрлердің кең ауқымы ескерілген. Мақаланың келесі бөлімінде Жұмыспен қамту, өнеркәсіптік және коммерциялық өсу мәселелерін, сондай-ақ кәсіпкерлік қызмет үшін перспективаларды қоса алғанда, қаланың экономикалық және әлеуметтік әлеуеті қаралатын болады.

Қала құрылысын дамыту перспективалары
Бекітілген Бас жоспарға сәйкес қала мен оған іргелес жерлердің аумағы шамамен 60,2 км2 құрайды. Негізгі нысаналы мерзімдер бірінші кезек (2030 жылға дейін) және есептік кезең (2038 жылға дейін) болып табылады. Іске асыру барысында:
- Облыстық маңызы бар қаланың мәртебесін нығайту, бұл әртүрлі көздерден қаржыландыруды тартуға, инвестициялық жобаларды дамытуға және жаңа жұмыс орындарын құруға ықпал етуге мүмкіндік береді;
- Халық санының 2030 жылға қарай 107 мың адамға дейін және 2038 жылға қарай 150 мыңға дейін өсуін қамтамасыз ету. Бұл ретте халықтың тұрақты ағынының үрдісі сақталып отыр, өйткені Қосшы Астананың жанында орналасқан;
- Аумақтағы өнеркәсіптік-қойма объектілері үшін алаңдарды 16-дан 216 гектарға дейін кеңейту, бұл кәсіпкерлікті дамытуға және индустриялық әлеуетті қалыптастыруға ықпал ететін болады.
Инфрақұрылым жайлы ортаның негізі ретінде
Инфрақұрылымды салу және жаңғырту Бас жоспарда басым міндет ретінде қарастырылады. Болжам бойынша:
- Көлік жүйесін дамыту: жаңа жолдар салу, көше-жол желісін жетілдіру және қоғамдық көлікті жақсарту жоспарлануда.
- Инженерлік коммуникацияларды құру: су басудың алдын алу үшін электр желілері, газдандыру, сондай-ақ дренаж жүйелері көзделеді. Бұл шаралар жаңа тұрғын үй және коммерциялық құрылыстарды абаттандыру деңгейін арттыруға бағытталған.
- Әлеуметтік инфрақұрылымды нығайту: келешекте 2030 жылға қарай қалада жалпы білім беретін мекемелерде 13,6 мыңнан астам орын жоспарланған (екі ауысымды оқытуды ескере отырып — 27 мыңнан астам оқушы). 2038 жылға қарай бұл көрсеткіш шамамен 47 мың орынға жетуі мүмкін. Денсаулық сақтау саласында стационарлардағы төсек-орын санын көбейту және амбулаториялық-емханалық көмекті кеңейту жоспарлануда.
Жер учаскелерін сатып алудың заңдылығы
Елді мекен шекараларының тұрақты кеңеюін және экономикалық белсенділіктің өсуін ескере отырып, жер учаскелеріне деген қызығушылық айтарлықтай артады. Қосшы қаласы Астананың жанында орналасқан, бұл тұрғындарға ыңғайлы көлік қатынасын және қала инфрақұрылымының артықшылықтарын қала маңындағы тыныш атмосферамен үйлестіруге мүмкіндік береді.
"LANDJER" компаниясы Зейнетақы жинақтарын немесе бөліп-бөліп төлеуді қоса алғанда, төлемнің икемді нысандарын ұсына отырып, әртүрлі мөлшердегі (8-ден 12 соттыққа дейін) және баға санаттарындағы (3,9-дан 5 млн.теңгеге дейін) жер учаскелерін сатады. Бұл сайтты Сатып алуды отбасыларға, инвесторларға және перспективалы аймақта өз үйін салуды жоспарлап отырғандардың барлығына қолжетімді етеді.
"LANDJER" компаниясы Зейнетақы жинақтарын немесе бөліп-бөліп төлеуді қоса алғанда, төлемнің икемді нысандарын ұсына отырып, әртүрлі мөлшердегі (8-ден 12 соттыққа дейін) және баға санаттарындағы (3,9-дан 5 млн.теңгеге дейін) жер учаскелерін сатады. Бұл сайтты Сатып алуды отбасыларға, инвесторларға және перспективалы аймақта өз үйін салуды жоспарлап отырғандардың барлығына қолжетімді етеді.

Әлеуметтік-экономикалық әлеует және қалалық ортаны дамыту
Демографиялық тенденциялар
Жүргізілген есептеулер мен талдауларға сәйкес, 1999-2023 жылдар аралығында Қосшы халқының саны 1,7 мыңнан 51,7 мың адамға дейін өсті. Мұндай өсу, ең алдымен, елордаға жақындығымен, жеке тұрғын үй құрылысы үшін қолайлы жағдайлармен және жұмысқа орналасу мүмкіндіктеріне байланысты белсенді көші-қон процестерімен байланысты.
Бас жоспар жобасы екі мақсатты уақыт көкжиегін анықтайды:
Бұл бағдарлар жаңа аумақтарды қарқынды игеруді және қосымша жұмыс орындарын құру есебінен еңбек нарығын тұрақты толықтыруды ескеретін халықтың геометриялық өсу сценарийлеріне негізделеді. Халық өсімінің мұндай жоғары қарқыны инфрақұрылым мен әлеуметтік саланы озыңқы дамытуды, сондай-ақ білім беру және денсаулық сақтау саласындағы тұрғын үй қорымен, жұмыс орындарымен және қызметтермен қамтамасыз етуге жүйелі көзқарасты талап етеді.
Бас жоспар жобасы екі мақсатты уақыт көкжиегін анықтайды:
- Бірінші кезек-2030 жылға қарай. Болжамдарға сәйкес, осы кезеңде қала халқы шамамен 107 мың адамға жетеді;
- Есептік мерзім-2038 жылға қарай. Осы уақытқа дейін тұрғындар саны 150 мың адамға дейін артуы мүмкін.
Бұл бағдарлар жаңа аумақтарды қарқынды игеруді және қосымша жұмыс орындарын құру есебінен еңбек нарығын тұрақты толықтыруды ескеретін халықтың геометриялық өсу сценарийлеріне негізделеді. Халық өсімінің мұндай жоғары қарқыны инфрақұрылым мен әлеуметтік саланы озыңқы дамытуды, сондай-ақ білім беру және денсаулық сақтау саласындағы тұрғын үй қорымен, жұмыс орындарымен және қызметтермен қамтамасыз етуге жүйелі көзқарасты талап етеді.
Экономикалық перспективалар және жұмыспен қамту
2023 жылдың басында еңбекке қабілетті жасқа шамамен 30,84 мың адам немесе жалпы халықтың 59,7% кірді. Бас жоспар материалдарына сәйкес жұмыспен қамту деңгейі 95,8% құрады, жұмыссыз халық жұмыс күші құрылымының 4,2% - % аспады. Қалалық экономиканың өнеркәсіптік, Агроөнеркәсіптік және сервистік сегменттеріндегі даму серпіні сақталған кезде жұмыссыздықтың одан әрі төмендеуі (есептік мерзімге 3,0% - ға дейін) және жалдамалы еңбек үлесінің өсуі күтіледі.
Қаладағы экономикалық өсудің маңызды драйверлері:
Осылайша, Елордаға аумақтық жақындыққа және бизнес үшін тартымды жағдайларға байланысты факторлардың үйлесуі Қосша тұрғындарының жұмыспен қамтылуы мен әл-ауқатының одан әрі өсуіне тұрақты негіз қалыптастырады.
Қаладағы экономикалық өсудің маңызды драйверлері:
- Өндіріс пен қойма логистикасын дамыту-келешекте қала шегінде өндірістік-қойма кәсіпорындарын орналастыру үшін 16 гектарға дейін, сондай-ақ іргелес аумақтарда 216 гектарға дейін жоспарланған. Мұндай шаралар шағын және орта өнеркәсіптік компанияларды тартуға, сондай-ақ тауарлар мен қызметтер нарығын кеңейтуге мүмкіндік береді;
- Шағын және орта кәсіпкерлік секторы-азаматтардың өзін-өзі жұмыспен қамтуға, сауда, тұрмыстық қызмет көрсету және бос уақытты ұйымдастыру салаларына қызығушылығы белсенді өсуде;
- Ірі мегаполиске жақындық-өнімді өткізудің кең арналарын және экономикалық интеграцияны қамтамасыз етеді.
Осылайша, Елордаға аумақтық жақындыққа және бизнес үшін тартымды жағдайларға байланысты факторлардың үйлесуі Қосша тұрғындарының жұмыспен қамтылуы мен әл-ауқатының одан әрі өсуіне тұрақты негіз қалыптастырады.
Тұрғын үй құрылысы және азаматтық инфрақұрылым
Бас жоспардың негізгі бағыттарының бірі тұрғын үй-азаматтық құрылыс болып табылады. 2023 жылдың басында қолданыстағы тұрғын үй қорының көлемі 1,284 млн. м2 құрады (оның ішінде жеке тұрғын үй секторында 852,26 мың м2 және көппәтерлі үйлерде 432,71 мың м2). Тұрғын үй құрылысын дамыту:
Есептеулер бойынша, 2038 жылға қарай қалада бір тұрғынға шаққандағы тұрғын үймен орташа қамтамасыз ету едәуір артады, бұл билік пен құрылыс салушылардың жайлы және Қолжетімді тұрғын үй ортасын қалыптастыруға деген ұмтылысын көрсетеді.
- Тұрғын үй қорының жалпы көлемін ұлғайту: 2030 жылға қарай ол 2,942 млн. м2 — ге, ал 2038 жылға қарай-4,5 млн. м2-ге жетуі мүмкін;
- Заманауи тұрғын үй ортасын құру: стандартты көппәтерлі объектілерден басқа қажетті коммуникацияларды қамтамасыз ете отырып, ЖТҚ (жеке тұрғын үй құрылысы) жобалары көзделген;
- Қала тұрғындарының өмір сүру сапасын жақсартуға және қалалық ортаның қауіпсіздігін арттыруға мүмкіндік беретін тозығы жеткен және апатты тұрғын үйлерді жаңарту (жаңарту).
Есептеулер бойынша, 2038 жылға қарай қалада бір тұрғынға шаққандағы тұрғын үймен орташа қамтамасыз ету едәуір артады, бұл билік пен құрылыс салушылардың жайлы және Қолжетімді тұрғын үй ортасын қалыптастыруға деген ұмтылысын көрсетеді.

Әлеуметтік инфрақұрылым: білім беру және денсаулық сақтау
Тұрғын үй құрылысымен қатар Бас жоспар білім беру және медициналық мекемелерді дамытуға көп көңіл бөледі:
Білім:
- Мектепке дейінгі мекемелер: 2030 жылға қарай балабақшалардағы орындар саны 6,73 мыңға дейін, ал 2038 жылға қарай 13,6 мыңға дейін өседі.;
- Мектепте білім беру: бірінші кезекте 13,59 мың орын белгіленді (екі ауысымды оқыту кезінде — шамамен 27 мың), ал болашақта есептік мерзімге — 23,85 мың орын (екі ауысымды режимде шамамен 47,7 мың);
- Мектептен тыс білім беру: орындар санын бірінші кезекте 1,13 мыңға және перспективада 2,39 мыңға дейін ұлғайту көзделіп отыр.

Денсаулық сақтау:
- Тәулік бойы жұмыс істейтін стационарлардағы төсек-орындар: бірінші кезекте 516 және есептік мерзімге 900;
- Амбулаториялық-емханалық көмек: 2038 жылға қарай бір ауысымда бірінші кезекте 300-ден 1500-ге дейін;
- Жедел медициналық көмек: автомобильдер паркін 2030 жылға қарай 7 — ге дейін және болжамды мерзімге 15-ке дейін ұлғайту жоспарлануда.
Осы шаралардың барлығы халықтың өмір сүру сапасын жақсартуға және отбасы, оқу және жұмыс үшін қолайлы жағдай жасауға бағытталған.
Болашақ инвесторлар мен тұрғындар үшін практикалық құндылық
Экономикалық және әлеуметтік өсудің елеулі әлеуетін ескере отырып, Қосшы қаласы алдағы жылдары жаңа тұрғындарды да, кәсіпкерлерді де тартуды жалғастырады. Жер учаскелерін сатып алуды ойлайтындар үшін бұл маңызды:
Икемді төлем нысандары бар жер учаскелерінің әртүрлі нұсқаларын (8-12 сот) ұсынатын "LANDJER" компаниясы аймақтық жылжымайтын мүліктің дамуына ықпал етеді және мүдделі тұлғаларға белсенді өсіп келе жатқан қалалық қоғамдастықтың бір бөлігі болуға мүмкіндік береді. Бас жоспар іске асырыла отырып, Қосшыдағы жер мен тұрғын үй құрылысына сұраныс халықтың табиғи өсуіне де, басқа аймақтардан көші-қон ағындарына да байланысты өсу тенденциясын сақтайды.
- Еңбек және жұмыспен қамту нарығының даму перспективаларын түсіну, өйткені жұмыс орындары мен бизнес мүмкіндіктерінің болуы жылжымайтын мүліктің құны мен өтімділігіне тікелей әсер етеді;
- Жайлылықтың жоғары деңгейін қамтамасыз етуге және жер учаскелерінің құндылығының өсуіне ықпал етуге қабілетті тұрғын үй құрылысы мен инфрақұрылымдық объектілердің жоспарларын бағалау;
- Елордаға жақындық факторын ескеру, бұл көлік байланысын жеңілдетеді және жұмысқа орналасу, бизнес жүргізу және инвестициялау тұрғысынан қосымша артықшылықтар береді.
Икемді төлем нысандары бар жер учаскелерінің әртүрлі нұсқаларын (8-12 сот) ұсынатын "LANDJER" компаниясы аймақтық жылжымайтын мүліктің дамуына ықпал етеді және мүдделі тұлғаларға белсенді өсіп келе жатқан қалалық қоғамдастықтың бір бөлігі болуға мүмкіндік береді. Бас жоспар іске асырыла отырып, Қосшыдағы жер мен тұрғын үй құрылысына сұраныс халықтың табиғи өсуіне де, басқа аймақтардан көші-қон ағындарына да байланысты өсу тенденциясын сақтайды.

Өнеркәсіптік әлеует және көліктік-логистикалық инфрақұрылымды дамыту
Дамудың стратегиялық бағыттары
Бас жоспарға енгізілген тұжырымдамаға сәйкес, Қосшы қаласы қала маңындағы даму орталықтарының бірі мәртебесіне ұмтылады. Стратегия келесі маңызды аспектілерге негізделген:
- Қазіргі қала Астанаға қатысты "қарсы магнит". Бұл Қосшының тұрғындар мен капиталды тартуға қабілетті тәуелсіз экономикалық, әлеуметтік-мәдени және инфрақұрылымдық хаб ретінде орналасқанын білдіреді.
- Қосшы-Астананың қала маңындағы азық-түлік аймағының орталықтарының бірі. Ауыл шаруашылығын қайта өңдеу және агрокешенді дамыту үшін перспективалардың болуы жұмыс күшін қалыптастыруға және жұмыспен қамтудың жалпы деңгейін арттыруға қосымша серпін береді;
- Қосшы-өңірлік деңгейдегі көлік-логистикалық орталық. Негізгі магистральдар мен Астанаға жақындық тауарларды сақтау мен бөлуді қоса алғанда, үлкен логистикалық желіге интеграциялауға мүмкіндік береді.
Өнеркәсіптік әлеует және қойма инфрақұрылымы
Бас жоспарда ұсынылған мәліметтер бойынша перспективаға қала шегінде шамамен 16 га және өнеркәсіптік және қойма объектілерін құруға қосымша 216 га іргелес аумақ бөлінеді. Мұндай аймақтарға бөлу мүмкіндік береді:
- Тұрғын аудандарға жақын орналасқан жұмыс істеп тұрған кәсіпорындардың бір бөлігін неғұрлым алыс жерлерге ауыстыру. Бұл қала тұрғындарына Шу мен экологиялық жүктеме деңгейін төмендетуге мүмкіндік береді;
- Құрылыс материалдарын шығаруға, ауылшаруашылық өнімдерін қайта өңдеуге, жабдық өндіруге және т. б. бағытталған Шағын және орта өнеркәсіптік компанияларды тарту.;
- Жергілікті тұрғындар, сондай-ақ Астана мен басқа өңірлерден келген кәсіпкерлер талап ететін қойма шаруашылығын, логистиканы және ілеспе қызметтерді дамыту.

Көлік коммуникациясы және логистика
Астанамен және өңірдің басқа да елді мекендерімен ыңғайлы көлік қатынасы қаланың жедел өсуіне ықпал ететін негізгі факторлардың бірі болып табылады. Бас жоспарда:
Кептелісті азайтуға және жүк ағындарын реттеуге мүмкіндік беретін жол қозғалысын ұйымдастырудың кешенді схемасын қалыптастыруға баса назар аударылады. Бұдан басқа, "жасыл көлікті" дамыту жөніндегі шаралар, оның ішінде экологиялық тұрақтылыққа ықпал ететін арнайы велосипед жолдары мен жаяу жүргіншілер аймақтары көзделген.
- Көше-жол желісін жетілдіру. Қолданыстағы автожолдардың кеңеюі, сондай-ақ жаңа магистральдар мен айырбастардың құрылысы негізгі ағындарды жеңілдетуге және жол жүру уақытын қысқартуға арналған;
- Тиімді қоғамдық көлікті ұйымдастыру. Қаланың әртүрлі бөліктерін Астанамен байланыстыратын маршруттар өнеркәсіп аймақтарының тұрғындары мен қызметкерлеріне межелі жерге жеке автокөліксіз жетуге мүмкіндік береді;
- Аймақтың логистикалық инфрақұрылымына Интеграция. Бірқатар ірі трассалар мен теміржол тармақтарының болуы тарату орталықтарын, қойма кешендерін және қызмет көрсету нүктелерін құруға жағдай жасайды.
Кептелісті азайтуға және жүк ағындарын реттеуге мүмкіндік беретін жол қозғалысын ұйымдастырудың кешенді схемасын қалыптастыруға баса назар аударылады. Бұдан басқа, "жасыл көлікті" дамыту жөніндегі шаралар, оның ішінде экологиялық тұрақтылыққа ықпал ететін арнайы велосипед жолдары мен жаяу жүргіншілер аймақтары көзделген.
Инвестициялық әлеует және капиталдандырудың өсуі
Қосшы жер учаскелерін өндіріске немесе логистикаға сатып алуды қарастыратын әлеуетті инвесторлар үшін бірқатар артықшылықтар қалыптасқан:
- Тұрақты демографиялық динамика. Өсіп келе жатқан халық кадрлық резервтің болуын білдіреді және өнімдер мен қызметтерге сұранысты қалыптастырады;
- Жерді сатып алудың икемді шарттары. "LANDJER" компаниясы 8-ден 12 акрға дейінгі учаскелерді және одан да үлкен массивтерді, сондай-ақ зейнетақы жинақтарын пайдалану мен бөліп төлеуді қоса алғанда, әртүрлі төлем схемаларын ұсынады;
- Астанаға жақындық. Астана ірі өткізу нарығы, қаржы және әкімшілік ресурстар орталығы болып қала береді. Косшаның орналасқан жері жылдам көлікке қол жетімділік пен логистикалық пайда әкеледі;
- Мемлекеттік қолдау. Қала маңындағы аймақтарды басым дамыту инфрақұрылымды субсидиялау бағдарламаларына қатысуға, салықтық жеңілдіктер немесе бизнесті жүргізудің оңайлатылған шарттарын ұсынуға сенуге мүмкіндік береді.

Болашақ жер иелері үшін практикалық маңызы
Өнеркәсіптік және логистикалық дамудың перспективаларын түсіну:
"LANDJER" компаниясы сенімді серіктес ретінде әрекет етеді, индустриялық, коммерциялық немесе аралас мақсаттағы сайтты таңдауға көмектеседі. Компания сарапшылары коммуникацияларды қосу, рұқсат құжаттарын алу және төлемнің оңтайлы нысанын таңдау мәселелері бойынша кеңес береді.
- Өнеркәсіптік-қойма аудандарына іргелес аймақтардағы жер учаскелері құнының әлеуетті өсуін бағалау;
- Тауарларды өңдеу, сақтау және тасымалдау орталықтарына жақындығын ескере отырып, жеке бизнес жобалар мен инвестицияларды жоспарлау;
- Объектілерді салу және пайдалану үшін санитарлық-экологиялық шектеулер мен талаптарды уақытында ескеру.
"LANDJER" компаниясы сенімді серіктес ретінде әрекет етеді, индустриялық, коммерциялық немесе аралас мақсаттағы сайтты таңдауға көмектеседі. Компания сарапшылары коммуникацияларды қосу, рұқсат құжаттарын алу және төлемнің оңтайлы нысанын таңдау мәселелері бойынша кеңес береді.

Бас жоспарды іске асыру қорытындыларын және жылжымайтын мүлік нарығына қатысушылар үшін перспективаларды жинақтау
Құқықтық аспектілер және мемлекеттік қолдау
Қосшы қаласының бас жоспары (бұдан әрі-жоспар) "сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" және "жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" заңдарға, сондай-ақ жерді пайдалануды және қоршаған ортаны қорғауды регламенттейтін басқа да нормативтік актілерге сәйкес әзірленген Негізгі қала құрылысы құжаты болып табылады. Жоспарды Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2025 жылғы 11 ақпандағы № 60 қаулысымен бекіту оның міндетті қолданылуы үшін мәртебесі мен құқықтық негізін бекітті.
Жоспарды іске асыру шеңберінде мынадай маңызды аспектілер ескеріледі:
Жоспарды іске асыру шеңберінде мынадай маңызды аспектілер ескеріледі:
- Қала құрылысы саясаты: елді мекеннің шекаралары, функционалдық аймақтар, жаңа аумақтарды игеру жөніндегі шаралар, сондай-ақ қолданыстағы құрылысты реконструкциялау және жаңарту шарттары айқындалады;
- Әлеуметтік сала: білім беру, денсаулық сақтау, Спорт және мәдениет жүйесін дамыту бойынша көрсеткіштер белгіленеді; қоғамдық мақсаттағы объектілер және қалалық ортаның сапасын арттыру жөніндегі шаралар жоспарланады;
- Инженерлік инфрақұрылым: электрмен жабдықтау, сумен жабдықтау және су бұру, газдандыру, көлік коммуникацияларын салу және жаңғырту схемалары көзделеді;
- Экологиялық компонент: көгалдандыруды, су ресурстарын сақтауды және теріс табиғи және техногендік факторлардың алдын алуды қоса алғанда, қоршаған ортаны қорғау шаралары анықталады.
Жергілікті билік пен қоғамдық бақылаудың рөлі
Жоспарды іске асыру жергілікті атқарушы органдардың үйлестірілген жұмысынсыз мүмкін емес. Қосшы қалалық әкімдігі мен мәслихаты облыстық құрылымдармен бірлесіп, қажет болған жағдайда жобалық шешімдерді түзете отырып, әрбір кезеңнің орындалуына мониторинг жүргізеді. Қоғамдық бақылау тетіктері де маңызды элемент болып табылады: тұрғындар, қоғамдық бірлестіктер мен сарапшылар жоспарланған қайта құрулардың тиімділігі мен ашықтығын арттыруға бағытталған ұсыныстар енгізе алады.
Қорытынды қорытындылар және ұзақ мерзімді перспективалар
Қарастырылып отырған барлық аспектілер — қала құрылысы саясатынан бастап өнеркәсіпті дамытуға және қоршаған ортаны қорғауға дейін — Қосшы қаласын заманауи, экономикалық дамыған және өмір сүруге қолайлы етуге арналған Бірыңғай шаралар кешенін қалыптастырады. Бекітілген Бас жоспардың арқасында инвестициялық жобаларды іске асыру, тұрғын үй салу және әлеуметтік инфрақұрылымды дамыту үшін сенімді негіз құрылады.

Қосшының дамуындағы "LANDJER" компаниясының рөлі
"LANDJER" компаниясы, өз кезегінде, Косши қаласында үй салуды немесе бизнесті кеңейтуді қалайтындар үшін жер учаскелері мен шешімдердің кең спектрін ұсына отырып, перспективалы қалалық ортаны қалыптастыруға белсенді қатысуды жалғастыруда. Жоспарда белгіленген нормалар мен ережелерді егжей-тегжейлі түсіну болашақ жер иелері мен инвесторларға аймақты дамытудың ұзақ мерзімді мүдделеріне сәйкес салмақты шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді.
Осылайша, бас жоспарды іске асыру Қосшы қаласын Ақмола облысының қарқынды дамып келе жатқан орталығы мәртебесіне бекітіп қана қоймай, әлеуметтік-экономикалық өсу, инновацияларды енгізу және халықтың өмір сүру сапасын арттыру үшін қолайлы жағдайлар жасайды. Әрбір жаңа кезеңмен жоба Қосшы қаласының жаңа келбетін қалыптастыруға ықпал ете отырып, жылжымайтын мүлік нарығының барлық қатысушылары үшін барған сайын перспективалы бола түсуде.
Осылайша, бас жоспарды іске асыру Қосшы қаласын Ақмола облысының қарқынды дамып келе жатқан орталығы мәртебесіне бекітіп қана қоймай, әлеуметтік-экономикалық өсу, инновацияларды енгізу және халықтың өмір сүру сапасын арттыру үшін қолайлы жағдайлар жасайды. Әрбір жаңа кезеңмен жоба Қосшы қаласының жаңа келбетін қалыптастыруға ықпал ете отырып, жылжымайтын мүлік нарығының барлық қатысушылары үшін барған сайын перспективалы бола түсуде.
Қосшы қаласында жер учаскелерін сатып алу туралы толық ақпарат алу немесе олар бойынша тегін экскурсияға жазылу үшін сайтта өтінім қалдырыңыз landjer.kz немесе нөмірге қоңырау шалыңыз
+ 7 700 740 14 14.
+ 7 700 740 14 14.